Monday, April 11, 2011

Panama is investing in infrastructure Coclé

Panama is investing in infrastructure

In connection with the airport construction in the province Coclé are other investmentprojects, such as a tunnel for the planned Pan-American Highway. In Río Hato already aformer airfield with gravel runway, originally as a military base by the U.S. Army and wassubsequently used by the 1989 abolished Panama's military.

The province has Coclé from international tourism last experienced an economic boom.On the Pacific coast have already built several new hotels. Currently, 600,000 tourists a year as international are counted. The construction of an international airport in the area, according to official statements continue to promote tourism. The investment volume isestimated according to newspaper reports of $ 33 million.

In addition, the Ministry of Construction recently informed about the construction of an approximately 370m long tunnel to the main artery at the level of Panamericana of the new airport runway. The tendering of the project should begin this year and includes not only the construction of the tunnel and the restoration of the old airport runway. Besides the construction of the tunnel to the airport, the laying of power lines, and reforestation isnecessary. This follow-up investment is estimated at approximately $ 50 million. (Latinclub / red)


Panama investiert in Infrastruktur 
11 April 2011, 08:58

In Panama, konkret in Río Hato wird es einen internationalen Flughafen geben, für die Panamericana ist ein Tunnel geplant.

Im Zusammenhang mit dem Flughafenbau in der Provinz Coclé sind weitere Investitionsprojekte, wie ein Tunnel für die Panamericana, geplant. In Río Hato besteht bereits ein ehemaliger Flugplatz mit Rollsplittpiste, der ursprünglich als Militärbase der US-Armee und anschließend vom, 1989 abgeschafften, panamaischen Militär genutzt wurde.

Die Provinz Coclé hat durch den internationalen Tourismus zuletzt einen wirtschaftlichen Aufschwung erlebt. An der Pazifikküste wurden bereits mehrere neue Hotels erbaut. Derzeit werden jährlich etwa internationale 600.000 Touristen gezählt. Der Bau eines internationalen Flughafens in dieser Gegend soll laut offiziellen Aussagen den Tourismus weiter fördern. Das Investitionsvolumen  wird laut Zeitungsberichten auf 33 Mio. USD geschätzt.

Zudem informierte das Bauministerium kürzlich über die Konstruktion eines etwa 370m langen Tunnels für die Hauptverkehrsader Panamericana auf Höhe der Landepiste des neuen Flughafens. Die Ausschreibung des Projektes soll noch in diesem Jahr erfolgen und beinhaltet neben dem Bau des Tunnels auch die Restauration der alten Flughafenpiste. Neben dem Bau des Flughafens und des Tunnels wird die Verlegung der Hochspannungsleitungen, sowie die Wiederaufforstung notwendig. Diese Folgeinvestitionen werden auf rund 50 Mio. USD geschätzt. (lateinamerikaverein/red)



No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.